Te dik?

Te dik?

Ga meer eten!!

Maar dan wel de goede dingen he…

Dat je te dik bent, is een signaal van het lichaam dat je een aantal vitamines, mineralen en vetten tekortkomt.

Het lichaam reageert hierop door alles wat je binnenkrijgt eerst op te slaan.

Want in tijden van nood kan het lichaam een tijdje overleven op het verbranden van glycogeen en vetten.

Helaas word je door deze tekorten niet alleen dikker, maar ook ziek.

Er zijn 90 essentiële vitamines, mineralen, sporen en vetten die we nodig hebben om te leven. 90!!!

Verreweg de meesten halen we wel voldoende uit onze voeding, maar een stuk of 30 niet…

Net als bij een taart recept, werkt het niet als je niet alle ingrediënten gebruikt.

Deze mineralen, sporen en vetten zitten helaas niet meer, of te weinig in ons voedsel.

De meeste groente heeft bij voorbeeld nog maar hooguit de helft van de voedingswaarde die het 30 jaar geleden had.

Die stofjes moet je dus uit een supplement halen.

Je hebt als vrouw van 70 kilo, ongeveer 1800 Calorieën nodig om de dag door te komen.

Als man van 80 kilo ongeveer 2200.


Hiervan zou minimaal een kwart uit groente moeten komen.

Dat komt neer op zo’n 400 tot 600 gram gevarieerde groente per dag.

400 tot 600 gram!!

Dan heb je nog niet eens gesport, waardoor de Caloriebehoefte met 10% tot 20% verhoogd wordt.

Dus geen 200 gram zoals de schijf van 5 voorschrijft.

Die schrijft namelijk het minimale voor.
Het minimale om te kunnen overleven, niet om elke dag naar je werk te gaan, 2 kinderen op te voeden en een paar uurtjes per week naar de sportschool te gaan!

Wil je een gezonde leefstijl, eet dan groente.

Voor meer informatie nodig ik je graag uit voor een gesprek.



WhatsApp chat