De beste training!!!???

De beste training!!!???

Waarom train je? Waar ben je mee bezig en waar wil je naartoe en wat wil je bereiken?

“Trainen is het doelbewust verstoren van de homeostase van het lichaam, met als doel een positieve verandering in de specifieke beweging.”

Dat betekent dat wanneer je een beweging maak tijdens het sporten jouw lichaam zich moet aanpassen om die beweging te blijven kunnen maken.

Het lichaam stuurt eerst energie naar de spieren, maar dat raakt op.
Dan kan het lichaam 2 dingen doen, namelijk uitschakelen of aanpassen!
Dat aanpassen kun je de volgende keer gebruiken om meer weerstand te gebruiken of de beweging vaker uit te voeren.
Want het lichaam weet nog heel goed dat het vorige keer bijna niet lukte of helemaal niet.

Afhankelijk van jouw doel ga je de volgende keer kijken wat er mogelijk is.
Dit is meteen de reden dat we alles noteren tijdens het trainen.
Als je vandaag 10 herhalingen met 15 kilo kunt, kun je dat volgende keer waarschijnlijk wel 15 keer of met 18 kilo!

De meeste mensen weten niet wat ervoor nodig is om echt goed te trainen.
De meeste mensen hebben ook niet als doel om een topprestatie te leveren tijdens hun sport.

Maar als je maximaal resultaat wilt uit je training moet je ook maximale inspanning leveren.

Dat werkt dus niet altijd…
Je kunt simpelweg niet iedere dag 100 procent geven.

Wanneer je iedere training 100 procent geeft en alles eruit haalt wat erin zit, zul je vrij snel merken dat je niet meer (zo snel) vooruit gaat.
Wat je in gedachte moet houden, is dat je kunt trainen waarvan je kunt herstellen. Wanneer je iedere keer 100 procent geeft, heb je veel langer rust nodig. Wanneer je 70 tot 90 procent geeft, kun je de volgende dag waarschijnlijk weer trainen.

Het gaat om consistentie, over intensiteit… Wanneer je 2 keer per week 100 procent geeft, of je 4 keer per week 70 procent geeft, zie je dat je qua volume veel meer doet (volume) op een lagere intensiteit.
Dan heb je uiteindelijk veel meer resultaat.

De reden dat je topsporters en cross-fitters altijd hard ziet trainen, is omdat ze je het voor proces niet laten zien. Er is geen topsporter die iedere training tot het gaatje gaat. Dat doen ze pas vlak voordat ze een wedstrijd hebben of moeten pieken.

Dat kan met trainen, maar ook met eten.
Je kunt niet verwachten dat je maximaal resultaat behaalt met halve inzet.
Toch kun je met 70 tot 90 procent bijzonder veel resultaat boeken.

Dan is er nog de manier waarop je de beweging uitvoert en waarom.
Doe je het om gewicht te verplaatsen of doe je het om de spier te ontwikkelen?

Ontwikkelen kan betekenen: groeien, sterker worden, of herstellen.
We zien bij veel sporten dat er een zeer snelle beweging gebruikt wordt. Wij geloven dat er eerst een mate van controle moet zijn, voordat je iets heel explosief gaat doen.

Bij Radius Gym leer je trainen.
Je leert de bewegingen en van daaruit leren we je jouw doel te bereiken.
Als je ergens beter in wilt worden, moet je het vaak doen.



WhatsApp chat